محمدصادق چیت ساز عضو اتحادیه آهن و فولاد کشور طی گفتگویی با اشاره به تاثیر تحریم ها بر و صادرات آهن و فولاد اظهار داشت: در شرایط فعلی ظاهرا تحریم ها تاثیر خود را بر بازار های صادراتی و  آهن و فولاد گذاشته است و طی ماه های آتی احتمال کاهش صادرات  و قیمت های داخلی وجود دارد.

به گزارش آهن آیرون در اخبار بازار آهن، چیت ساز در ادامه افزود: تحریم ها از اردیبهشت ماه سال گذشته اغاز شده اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است. طی سال 96 میزان صادرات فولاد کشور رقمی حدود 5.9 میلیون تن گزارش شده که این میزان در سال 97 با توجه به آغاز تحریم ها به رقم 5.5 میلیون تن کاهش یافته است.

خبر های بازار آهن حاکی از مبهم بودن میزان تغییرات بازار های صادراتی می باشد که با توجه به وجود تحریم های پیش رو احتمال افزایش صادرات فولاد کشور بسیار کم می باشد. قطع به یقین میزان صادرات فولاد افزایش نخواهد یافت اما چنانچه با کاهش مواجه شود قیمت آهن آلات در داخل نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

عضو اتحادیه آهن و فولاد کشور عنوان کرد: موضوعی که در این میان مطرح می شود، هزینه های تولید و دستمزد کارگران می باشد که اجازه کاهش قیمت محصولات فولادی را نمی دهند چرا که در حال حاضر قیمت میلگرد 4800 و قیمت ورق در حدد 5200 تا 5500 می باشد که کمتر از این قیمت امکان پذیر نمی باشد چرا که امکان دارد به دلیل به صرفه نبودن تولید کنندگان خط تولیدشان را متوقف کنند تا اینکه ارزان ی یا دامپینگ صورت گیرد .

با توجه به موارد یاد شده، احتمال افزایش قیمت در بازار های داخلی وجود دارد. در سال 97 میزان مصرف فولاد داخلی 17.5 میلیون تن بوده است که حدود 2 میلیون تن نیز صادرات صورت گرفت. در حال حاضر امکان کاهش قیمت ها بسیار پایین است چرا که میزان تولید نیز کاهش یافته و تنها به اندازه نیاز داخلی تولیدات صورت می گیرد و به نرخ صورت عرضه می گردد.

برای عضویت در کنال تلگرامی مجموعه آهن آیرون و اطلاع از قیمت روز آهن آلات کلیک کنید. 


آهن آلات قیمت ,فولاد ,کاهش ,میزان ,بازار ,صادرات ,فولاد کشور ,صادرات فولاد ,کاهش قیمت ,افزایش قیمت ,احتمال افزایش ,میزان صادرات فولاد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

طراحی سایت اردبیل پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان شب مهتاب هیئت سینه زنی المهدی (عج) چاه کیچی سنتر موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان